torsdag 4. desember 2008

Klementiner - ikke mandariner!

Vel, dette var ett slag for meg.
HAr gått i mange år og forbannet meg over at det fantes begge deler i butikkene. "Kelmentiner er større," vel, så feil kan man ta gitt. Det er ikke mandariner og oppdrive i Norge annet en på hermetikk. Har faktisk ikke vært solgt i Norge på flere tiår. Så nå vet vi det. http://www.aftenposten.no/jul/article1565460.ece
Tror jeg velger og legge litt skyld på de voksne som hardnakket sa mandariner da jeg var mindre. I flere år trodde jeg at jeg spiste mandariner til jul jeg.
Sies faktisk det i enkeltes fantastiske skriverier på nettet at mandariner som i forskjell fra klementiner er knall harde. Mandarinene er massive og kompakte i skallet sitt. Så i østen var det registrert hendeleser av steining, med ja nettopp, mandariner. Hvor vidt dette er ekte får være opp til andre.
Litt utrolig egentlig. Fantasien har ingen grenser.
Men det er jul, Klementinene er i butikken og jeg spiser det hele tiden.

En klementin om dagen gjør godt i magen

2 kommentarer:

Anonym sa...

"En klementin om dagen er godt for magen" Now that was a good vending:D

Hehe

Kristoffer sa...

maybe vi can use that in another episod