onsdag 26. november 2008

Ja til manipulering av frukt

Jeg sitter akkurat nå, og forbanner meg over noen klementiner jeg har kjøpt.
Klementiner er godt, Kristoffer digger klementiner og nå på denne tiden er de slik de skal være, syrlige.
Det som plager meg akkurat nå er at jeg har fått tak i noen Lureklementiner (Sitat:CF..)
Disse små orange kulene, ikke større enn en tennisball, som skaper en god følelse når jeg spiser dem en gang i året, har EN stor feil. Di kan til tider inneholde mer steiner/frø (kall det hva du vil) enn en stor mellon..
I en av de jeg kjøpte, var det over 10 stykker fordelt på tre båter.. Da forsvinner noe av sjarmen og kosen med det, altså. Når man sitter og spytter og peller ut hundre og ørten steiner før du spiser.
Klarer de og rote med naturen ved og lage steinfrie druer, må det da være mulig og leke med klementinene også. Druene smaker helt likedann, så da er det ikke noe som tilsier at ikke klementinene også skal smake det samme.
Dette er litt satt på spissen, men jeg hater stein i klementinene mine

Ingen kommentarer: