onsdag 19. november 2008

Vegeterianer

Det var noe jeg kom til og tenke på noe en dag, mens jeg fortærte en marinert kylling filè.
Jeg hadde ikke klart meg som vegeterianer. Er for mye god mat som er der ute, som krever at du setter tennene i noe annet en ett kålhode, gulerot, seleri eller brokkoli. Rett og slett alt grønt. Det skal være tilbehør ved siden av, ikke selve måltidet.
Jeg var ute en dag, gikk forbi noen plakater hvor det var oppfordring til og bli vegetar, redde verden og alt det der.
Jeg fikk mer følelsen av at da blir det mer til oss. Det blir jo ikke bra om alle blir vegetarer heller. Tenk på alle dyra som kommer til og spise vår mat da. Samtidig vil det bli vanskleig og gi nok grønt til alle når kong vinter banker på døren.
Samtidig er det skummelt og gå i mot slike fredselskende folk, slike som vil verden alt godt. Spis grønt redd en ku. Da snakker jeg ikke om bare vegetarer, men alle som er for en fredelig verden, de mest ekstreme har nemmelig en ting til felles.

Ingen nøler med og ty til makt, ja, til og med våpenbruk. De kan til tider være meget voldelige og oppererer i militante grupper.
"Skal det være, så skal det være".
Dette er dog, ikke mitt utsagn, men en jeg snakket med. Jeg støtter det derimot. Det er jo fakta. De mest hardcore personene som tar dette mer alvorlig, lar sjeldent noe komme mellom seg og sitt mål.

En liten avsporing, men det får man tåle.
Uansett, la de som vil spise en kålrot, i stedet for en saftig biff få lov til det. Jeg på min side forbeholder meg retten til og nyte tilværelsen, øverst i næringskjeden.