mandag 2. februar 2009

Dillema!

Har du vært borti det dillemaet på bussen som man som oftest kan være borti. Nemmelig, skal man reise seg for de eldre eller bli sittende å håpe noen andre reiser seg?

Problemet er at selv om den eldre personen ser gammel ut, kan han/hun være uforskammet sprek og derfor også bli snurt over spørsmålet "Vil du ha plassen min?"

Mens andre ganger blir de sinte fordi du nettopp ikke spurte om de ville sitte. Hva skal man gjøre?
Stappfull buss og ingen som "tør" og gi fra seg plassen. Er jo ikke så koslig når den tilsynelatende koslige damen kjefter deg huden full fordi du er frekk og insinuerer at hun er gammel!!

What to do?

2 kommentarer:

Merethe M sa...

Kan ikke si at jeg er noe som helst flink til å gi fra meg plassen min på bussen.. Jeg bruker vanligvis å komme meg i bussen ganske tidlig så jeg sitter ved vinduet.. ikke lett å reise seg for at en gammel person skal sitte hvis det sitter noen i veien.. Men som sagt.. Det er et dilemma det der.. enig med deg i det..

Eli Kristin sa...

Da gjør du som jeg pleier. Da later du som om du sover :P! Det funker alltid!. Med mindre noen vekker deg da. Det har jeg fått oppleve et par ganger. Men det var fjortiser med hårspray og parfymelukt som kunne drepe en elefant. Kul layout btw lizzem :D