tirsdag 24. februar 2009

Flaut eller kult?

Da er årets plage NESTEN overstått. Når den kommer snikende en gang i året. Overtar alt av spalteplass i nyheter og aviser.
Gir skrivekåte journalister blod på tann og såre bein når de løper etter de neste B-kjendisene (finnes det C-kjendiser?)
Det er månedene etter Desember at jeg er på mitt flaueste for lille Norge. Snakker da ikke om Fotabll landslaget som gjorde en grei runde mot Tyskland (venter litt med og juble til Drillo får prøve seg mot andre landslag som har noe å bevise)
Jeg snakker da om MGP eller Melodi Grand Prix om du vil.
Det er rett og slett en flau konkurranse, hvor alle kan delta og det utnytter da virkelig enkelte. Her sendes hummer og kanari gjennom til finalen som blir sendt over hele kloden.
Årets bidrag er denne karen Alexander Rybak


Dette er hans bidrag
http://www.youtube.com/watch?v=TaSshKURz7g

For å være ærlig så kan jeg ikke si meg imponert.
Før dere bruker det mot meg. JEG SER IKKE PÅ MGP...
Grunnen til at jeg fant dette var fordi i flere dager har jeg sett artikler om denne Alex som spiller fele og synger om en x som han tydeligvis hadde for 5-6 år sia. Da de var tenåringer..
Nå har de kronet han som den Norske vinner og deres ansikt utad for og vinne hele sullamitten. Jeg sier bare lykke til.
Det eneste som jeg synes har vært ok fra Norge er wig wam.
De hadde noe som gjorde at bunadskledde Nordmenn la fra seg de gamle minner om "La det swinge" og Teigen. De tok frem sminken og lange parykker og digga med http://www.youtube.com/watch?v=n2phngnl3GU

Jeg har lest min MGP mye fordi jeg er flau over hele konseptet og like rog plage en av mine tanter som på sin side brenner for MGP. Du må aldri ringe til henne når MGP er på tv'n. Spesielt ikke den internasjonale finalen.
En gang i året er det forbudt med svenske vitser da vi trenger "søta brors" stemme for og i det hele tatt vises på tavla. Får vi ikke 12 poengern så er det "Har du hørt den om svensken og ..."
Konkurransen er mest spennende. Gir ikke de mest ustabile landene max poeng til sine naboer så vil det bli krigsærklæringer. Invasjon neste dag og makt kupp.
Problemet for mange blir da at de har kun en 12'er og gi.
Hvem skal de gi den til. Den med flest tropper eller den med kjemiske våpen?
De nordiske stemmer som oftest på hverandre og slik er det utti resten av landene også.
Samtidig, hvem digger MGP låter? Det er ikke akkurat AC/DC eller Rihanna. MGP stjerner er litt som misser. De får krona og kongeriket for ett år, deretter får de sparken og blir glemt. "Jeg er for krig og fred og sån.. hei få igjen krona mi!"

Til slutt her er en sang som viser litt hva MGP har å by på:
http://www.youtube.com/watch?v=yy4KIDbHroc Chicken Rodeo" - Døsty Cåwshit (Norway NF 2007) De klarte ikke kvalifiseringen, men det er noe slikt man bør sende. Jo mer sprengt jo bedre.
Derimot IKKE slikt som dette: http://www.youtube.com/watch?v=A9xLMWBZh_Q

8 kommentarer:

Merethe M sa...

Ikke så stor fan av MGP ser jeg.. Jeg derimot liker faktisk MGP.. Har alltid sett på det, og er derfor blitt en tradisjon for meg. Har flere i familien min som er heeelt gira på MGP! Sånn kjempegira! ^^

Kristoffer sa...

MGP er ikke så flott akkurat. Det er mer for de fantastisk flaue innslag som kommer med..

Eli Kristin sa...

Enkelte av innslagene er genialt morsomme : P Men det vi sender videre hvært år, blir serriøst bare værre og værre :S

Eli Kristin sa...

Men sånn alt i alt brosjan :) MGP er ganske kult :)

Kristoffer sa...

Det... e jo ikke det.. ka du gjor no? kaaa du gjor no?
...
Jo, du? (eli fyller ut resten, da hu veit godt ka som ska komm der)

Merethe M sa...

Monkey Island tror jeg at jeg har spilt.. ikke heeelt sikker... Duck Tales var sikkert kjempemorsomt^^ Men jeg har aldri hørt om Jazz Jackrabbit :P Hehehe!

Eli Kristin sa...

Å neijda! æ dreit mæ ikke nei, om det va det du meint? :O

Merlinda sa...

Känner du Alexander rybak? Svara på min blogg