søndag 15. juni 2008

Avhengighet

Jeg er avhengig, av ett av de sterkere beroligende og avhengighets skapende tingene jeg kan kjøpe.
Abstinensene etter det er helt forferdelige, klarer ikke slutte.
Må konsentrere meg lenge før det slipper taket på meg.
Er helt forferdelig, flere jeg kjenner er også blitt hektet av dette søtlige produktet.
Du får det i fast og flytende form, også som pulver.
Det er helt forferdelig hvordan sjokolade skal være så avhengighets skapende.
Jeg prøver å være tapper, å holde meg unna sjokolade, men en bit å jeg blir rene Mr. Jekyll, er ingen Mr. Hyde å skjule seg bak da nei.
Er farlig å gi meg en sjokolade. En bit er ikke nok, må ha mer. Den deilige sjokoladen som smelter på tungen. Den søte ettersmaken og den deilige lukten.
Elsker sjokolade.
Men jeg er flink, jeg spiser det ikke ofte, men som straff må jeg slite med ett skikkelig søt sug dagene etterpå. Er helt sjukt, men det er verdt det. Så absolutt.
Problemet er at min mentalitet blir "MIN, bare MIN" Ingen skal røre min deilige sjokolade. Spis alt annet en sjokoladen. Kan klare meg lenge med det.
Melkesjokolade, Non stopp sjokolade, Daim, stratos, twix, milky way, kinder egg, kinder sjokolade, japp, troika, toblerone ++
Er så masse. Men sjokolade i utlandet er så som så, Spania må lære av Norge i allefall. Samt at Firstprice sjokoladen er ikke godkjent, den går ned, men du sitter der med en uggen følelse. Du har vært utro mot stratosen du kunne valgt i stedet.
Jeg har skrevet om first Price før, som jeg sa (eller sa jeg det) så er masse bra med first price, men enkelte ting skal være originalt.
Sjokolade er tingen. Men passer ikke så godt på sommeren. Blir så my kjæsj. Da er en pose nøtter og en kald pils tingen.

Ingen kommentarer: