lørdag 5. juli 2008

Sommer på jor..eh.. Sørburøy

Nå har jeg vært "Hjemme" i snart 2 uker. Jeg kaller både hybelen min samt det huset jeg har vokst opp i for hjemme, så det er ikke alltid jeg selv vet hva jeg sier.
Postgirobygget har en fin sommerlåt som heter "sommer på Jorda", jeg så idag at det er sommer på Sørburøya.
Hvordan? Nei, ikke sola (den har latt skyene og grå været vikariere for seg idag), ikke det grønne gresset, fuglene som flyr rundt om kring eller lukten av havet.
Det var nemmelig noe så simpelt som, KØ. Det var Kø på butikken.
Det er ikke helt daglig kost skal jeg si dere. Det hender seg at lokal befolkningen handler på samme dag, men sjeldent i samlet flokk.
På denne tiden av året har øya fått inn trofaste skap Froværinger (Sørburøay ligger på et sted kalt Froan, er by the way ett naturreservat også). De kommer hit hver sommer og driver på med sitt. Kjører båt, bader og styrer. Slipper unna maset fra byen.
Så kommer høsten og skolestart, da blir øya slik den er til vanlig. Så kommer en ny vår og turistene og køen kommer nok en gang til øya vår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nais me kø gett;)