onsdag 30. juli 2008

Toppers

Nå er det en liten stund siden jeg sist lot høre fra meg, vel liten og liten er bare ett par dager. Litt over en uke, men jeg har sånn hallveis planlagt å poste noe ofte. Slik blir det visst ikke.
Hva foregår i mitt liv for tiden? har jeg det bra?
Joda, jeg har det akkurat nå, helt aldeles strålende. Hvorfor? Jo, jeg har på to dager funnet ut og fått vite masse morsomme og positive ting. Noe av det er.
Skole, jeg har fått plass på Dronning Mauds minnehøgskole. (tror det skrives slik, det er langt). Det virket lenge som om jeg skulle komme inn på andre ønsket mitt som var en ren linje, førskolelærer http://www.dmmh.no/index.php?ID=12
Første ønsket var en estetisk linje http://www.dmmh.no/index.php?ID=13, men der lå jeg på venteliste. Jeg tok sjansen og beholdt min plass på ventelisten. Idag fikk jeg vite at jeg hadde komme inn på den Estetiske linjen. Så Alt ordnet seg til slutt, happyhappyhappy
På jobb går det også bra, er fremdeles på SFO, men har trukket ut fra skogen og forlatt Rødhette og den store stygge ulven for nå. I dag endte vi opp med vannkrig, startet med noen harmløse papirkuler dynket i vann og endte med bøtter og kar. Kjekt med stort plaskebasseng og stort åpent omeråde.
Det var utrolig morsomt, jeg trodde jeg skulle slippe billig fra det, men nei da. Alle rotta seg mot meg å jeg ble som alle de andre gjennomvåt.

Ellers så skal jeg snart flytte. FLytter til Moholt neste Fredag. Etter jobb drar jeg hjem, pakker det siste og stikker fra Spongdal. Jeg regner med at jeg starter å pakke ned på onsdag, da en kamerat skal kjøre flyttelasset på Torsdag. Jeg orker ikke pakke ukesvis før noe, jeg kommer til å bruke, ja, knapt 2 timer. Max 3.

Å så noe som var meget positivt, vel så positivt som det kan få blitt da, til en viss grad, kanskje.
http://www.side2.no/helse/article2095327.ece
Endelig, endelig er den evige myten om at man ødelegger måneder med blod, svette og tårer om man tar seg en snurr på byen.
Riktig nok, kroppen får i seg gift, blir dehydrert, jadajadajada, MEN de timene jeg har brukt på trening forsvinner ikke. Kroppen bli lettere nedsatt og generelt hele systemet er knock out, ett par dager, men for oss som trener regelmessig, men ikke har OL i tankene så er dette godt nytt, er det ikke?
Det som er med alkoholen, er det at om du trener 6 dager i uka, vil du etter en snurr på byen, får alt fra 1-3 dager, varierende etter hvor stort inntak du hadde. 1-3 dager med mindre intensitet, fordi kroppen kjennes ut som den egentlig vil slutte å eksisterer (da har du vært på en kraftig snurr).
Ofte trener ikke alle lørdag og søndag, så da har man søndag til å komme seg på. Å man kan lykkelig dra på 3T, kampsport trening plusspluss, uten følelsen av at fler uker er gått til spille på grunn av det du drakk.

Kan trygt si at jeg er ganske happy nå ja.
Det eneste jeg ikke liker, er noe folk har kommentert. Ikke her, men når jeg skriver med de. "Hvorfor skriver du bokmål, du er jo trønder?" Dammit, hvorfor minne meg på det? Jeg har sikkert ett par ord, settninger i de andre innleggene med en fin mix av alt. Jeg snakker breiere enn mange trøndere, men skriver bokmål. Hvorfor? don't know. Kommer naturlig. Etter at det er blitt påpekt har jeg flere ganger, til irritasjon for meg selv. Stoppet opp, lest hva jeg har skrevet, fjernet eller lagt til trønderske ord eller bokmål.
Jeg må tenke over hvordan jeg skriver, er blitt en liten obsession dette her nå, men kommer vel alltids til å skrive bokmål og snakke trøndersk, men med innslag av trøndersk i enkelte skrifter, skrevet av meg.
Jeg orker sjeldent rette opp på ordene som kommer inn, med mindre det hadde vært ett ytterst viktig brev.

Ingen kommentarer: