fredag 1. august 2008

Solformørkelse


Vel, det skal sies det at jeg egentlig ikke er så super opptatt av solformørkelser og slikt. Det er vel sikkert spesiellt siden det er så mange år mellom hver gang, menfor min del er det like spennende som å se gresset gro enkelte ganger.
Det skjer jo uansett!

Det som derimot fasinerer meg stort innen astronomi, solformørkelser og alt det der, er norges desidert sprøeste figur. Knut Jørgen Røed Ødegaard
Jeg er overbevist om han må gå på ett eller annet. Han har en utrolig energi og en entusiasme man sjeldent ser hos "normale" mennesker.
Det første som skjedde da jeg slo på tv'n idag, var at hele ansiktet hans var oppi kameraet og han nærmest boblet over av glede og energi. Da var det 50 år siden siste solformørkelse osv, jeg må innrømme at jeg måtte le litt da jeg så innslaget. Jeg er skikkelig fasinert over den mannen, hvordan får han det til. Å være så dedikert og så lidenskaplig i sin jobb. Det skal litt til.

Ingen kommentarer: