mandag 25. mai 2009

EUROPE!! JAHH!!!


Som tidligere skrevet skulle jeg på konsert med favoritt band nummero UNO!
For ein konsert, for ein kveld. ah... herlig.
Va på Europe/whitesnake konsert lørdag 23. Mai. Må innrømme at æ aldri va på whitesnake konserten da. Gadd rett å slett ikke. Dro ut på byen i stedet. Brotkastet sier du? Nei, sier jeg. Biletten var verdt Europe alene.
Slagerene kom på løpende bånn. Seven doors hotel, rock the night, Carrie, final countdown, mange flere.
Er enda hes etter lørdagen, det føles som jeg har vært på RBK kamp, pleier å være slik da også.


Jeg storkoste meg på Lørdag.
Det var en slask i adressavisen som anmeldte konserten, han prøvde tydeligvis å være saklig, men lyktes ikke helt med det. Han slaktet Europes konsert og hyllet Whitesnake.
Det er noe jeg sliter med å akseptere. Altfor mange har forhåndsdømt Europe. Alle i min omgangskrets bruker ord som flaut, glam, puddelrock, gamle ++ når de skal forklare Europe. Hva med å heller sette seg ned å lytte til deres musikk?
De leverte en strålende konsert og Joey Tempest leverte en kraftprestasjon. Han ble beskrevet som tam og kjedelig, klarte ikke få med seg publikum, jattajatta blablabla.. fra der jeg sto (helt fremst til venstre for scenen) sto ikke folket stille ett sekund og kjeften var aldri igjen. Allsang og rockens tegn preget hendene våre.
Joey var alt annet en kjedelig, Han smilte, og var overalt på scenen. Han var i strålende form og som alltid en sylskarp vokal.
Norum (gitarist) var også treffsikekr som altid med den ene gitar soloen etter den andre.
For en konsert!
Lett at jeg skal på Europe konsert en gang til når jeg får sjansen.
Legger ved noen bilder og filmer fra denne konserten.
Jeg var fan før, jeg er HVERTFALL fan nå!





2 kommentarer:

Wannabe advokat sa...

Sinnsykt!

Eli Kristin sa...

Jeg fikk gåsehud av den videoen, kan ikke en gang tenke meg til hvordan det var å være i mølja å høre de live!