tirsdag 19. mai 2009

For ei helg!

Da er det avgjort. Denne helga er en blanding av skrekk og frydefulle minner.
Denne helgen hadde alt, skrekk, festligheter og 17.Mai.

Festligheter i form av to dager med festing, sammens med gode venner. Gamle kompiser møttes og hadde en heidundrende fest, to dager på rad, med medfølgende kjefting på fuglene fordi de trampet så høyt dagen etter.

<--- Det der er bare tomgods fra alkohol. 12 stykker satte til livs dette på to kvelder. Den ene posen inneholder spritflasker. Vi var redde for tørke, så vi måtte drikke mens det enda var fuktig =P auauau

Deretter var det 17.Mai. Jeg er ikke så stor fan av denne dagen. Den er stort sett mas, men i år var den helt annerledes. Været var fint og vi satt ute i solen og spiste god mat på en resturant midt i Trondheim sentrum. Det var rett og slett chill. Vi daffet nedover for og se russetoget, deretter dro vi på Tivoli. Det var en fin dag, dog med en ekkel bakrus, ikke fra alkoholen, jeg var nemmelig i skremmende god form. Jeg hadde derimot en sang på hjernen. En grusom sang. Det er her skrekken kommer inn.

Kjære Rybakk. Hva har du gjort? Du har snudd Norge opp ned, du har brakt en glittrende skygge over oss. Skyggen vil nå oss til neste år. MGP kommer til Norge. Ett virrvar av glitter, hårspray og klisjefyllte balader, så sukkersøte at man får hull i tennene bare man hører første linje.
"The Circus is comming to town" Ivo Kaprino dukka Rybakk har tydeligvis slått rekorder både her og der. Poeng, stemmer, og alt. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Hva kan man si. Norge er satt på kartet igjen, men vil ikke si jeg er så patriotisk at jeg føler at det er noe stort. Slike bragder overlater jeg heller til idrett og posisjon i verden gjennom hjelpearbeid og lignende.
Apropos idrett.
NRK har laget storm i ett vannglass. De vil flytte MGP til en annen dag. 21 Mai er visst neste års dato. Ikke bare krangles det så busta fyker for hvor det skal være, men den gitte dato er også Champions League finale. Dermed er det dukket for et helvettes til bråk. Hvem vinner slaget over fjernkontrollen og hvem sover på sofaen den kommende helgen. Blir det far i huset eller blir den Mor? tiden vil vise.
La oss legge oss i trening i fjernkontroll snapping og gjør klar puta, dette blir noen ukomfortable netter på sofaen.


5 kommentarer:

hedda sa...

sv: JO, kristoffer. ÆRLIG TALT! du kan jo ikke bare komme på bloggen min og si at du har vondt i halsen, når jeg har myyyye vondere i tanna? :((( da-a. takk for støtten, fins så mye tragiske folk =D

Merethe M sa...

Hjemme i stua her kommer det hvertfall til å bli MGP for alle penga! Fotball kunne jeg ikke brydd meg mindre om :D

Kristoffer sa...

Merethe, Merethe.. du skjønner ikke dette du =P Fotball er 100 ganger mer morsommere en MGP noen gang vil bli

Merlinda sa...

Jag förstår inte norska!

Merlinda sa...

I clicked on a picture on google and your blog came up in any strange way. Well, you think so.