onsdag 13. mai 2009

Utfordring til dere!

I en ny reality serie på tv blir du satt i land på en øde øy.
Øya er like stor som Canada, altså masse plass å boltre seg på.
Det er rikelig med mat der, men også livsfarlige hindringer. Ville dyr og store landsbyer med kanibaler som lever av å drepe hverandre. Plyndre nærliggende landsbyer.

Oppdrag:
-Du har 30 dager på deg til og forlate øya.
-Du har lov til og velge deg tre personer (Kan være hvem som helts, også historiske personer), men forklar hvorfor du velger som du gjør.
-Samt tre gjenstander, her også alt utenom ting man kan kommunisere med. Mobil, data, Gps etc.
Hva ville du valgt? Ja, du ja!!
For å være sporty har jeg tatt oppgaven min selv.
Jeg ville hatt med meg disse tre.
- Chuck Norris
- Lars Monsen
- Macgyver

Hvorfor?

Chuck Norris: Selvforklarende. Her har vi en dommedagsmaskin for kanibaler. Vil han spare energi roundhouse kicker han ned trærne rundt landsbyene slik at de faller over den. Samt for å overleve må man ha med seg litt awsomeness. Han blir gruppens muskler.


Lars Monsen (ja, hvis du lurer. Det er en bjørn han holder).
Her har vi Chucks motstykke. Det Lars mangler i styrke har han 100ganger igjen for i overlevelses instinkt. Et dyriskt ett sådann.
Han blir gruppens matsanker og guide.
"Det finnes ikke ekko i fjellet, det er bare Lars Monsen som kødder med deg."
Her har vi den som var lettest og velge. Ett must når man er i en slik knipe. Ingen over, ingen ved siden.
En reinkarnasjon av de store oppfinnere, en gud som skaper det han trenger på en dag med en liten rød lommekniv og duct tape. Deretter hviler han resten av uka.
Han er det soleklare valg og er gruppens alt-mulig-mann. Han skal stå for farkostens om skal få oss vekk.
"You guys are missing out on a good deal if you kill me. See, I'm kind of an expert with just about everything."

"For the past seven years I have done nothing but travel around the world getting shot up, locked up, blown up... and all I have to show for it are a couple of empty rolls of duct tape. "

Tre ting jeg vil ha med meg på øya.
1. Videokamera. Dokumentere de tre andre i aksjon og selge overlevelses videoer i ettertid.
2. Kortstokk. For å slå ihjel tid etter at mørket melder sin ankomst og man sitter rundt bålet.
3. 120 palter sjokkis. En plate til hver for hver dag. Hvorfor? jo fordi sjokkis er godt.

Som du ser har jeg ikke noe overlevelses utstyr med meg, fordi gruppen er selvforsynt.
-Macgyver har teip og lommekniv, kan sikkert fikse titanic om du gir han nok tape.
-Chuck Norris gjør alt selv, awsomnessen tar overhånd der i gården.
-Lars Monsen har kniv og flint, helt garantert. Hvis ikke gnir han pinner mot hverandre, eller leker bever og overlever på bark.

Om jeg derimot skulle valgt luksus utgaven, og stolt på egne evner. Hadde Lars Monsen gått til fordel for en anne kjent nordmann. Arne Brimi. Blitt mang en smakfull rett da.
"Idag ska me ha øss ein slik slagsaud, må bare finna sjallottlauken min,"


Så nå er det din tur, give it a shot. I dare you!









Ingen kommentarer: