fredag 29. august 2008

Fett med quak, gakk, gakk

Jadda, nok en gang er jeg meg selv lik. Klokken er over midnatt og enda ett innlegg er på vei ut til min blogg. Hvorfor klarer jeg ikke skrive noe på dagtid? samt at mine nyheter er en dag gammle, som oftest.

I går, Onsdag kom klassen min og meg hjem fra en overnattingstur. Det var kjempefint på turen, synd det regent første dag. På kvelden satt vi rundt ett bål og snakekt, sang og bare nøt kvelden.
Da vi kom hjem var det på tide å delta på en av de store happenings gjennom quak (fadder organisasjonen til Dronning Maud, hist osv). Nemmelig Standup, med Jonas Rønning og Nils Ingar Aadne
Må si at det er lenge siden jeg har ledd så mye. Ikke alt var like morsomt, men de hadde virkelig sine blinkskudd.
De hadde skole og utdanning i fokus, men trøndere, steiner skolen, militæret, fylla, ja det meste var de innom.
Det var et bra show.

Etterpå hadde vi planlagt en overraskelse for ei i vår faddergruppe og i min klasse. Hun hadde hatt bursdag dagen før, vi sa jo gratulerer med dagen da, men ikke noe mer. Hun visste ikke at vi hadde planlagt noe. Så etter at vi hadde spist og kost oss, fikk vi bringt inn en dessert til henne. Vi smiska litt med noen bak baren så da fikk vi dagens dessert selv om det var langt over den tiden man kunne kjøpe det.
Snille folk, puben/spise stedet "Den gode Nabo" i Trondheim, kan anbefales, ikke bare for sin vennlige service, men også for maten og selve stedet. Puben er en brygge. En skjev brygge sådan. Kanskje den skal bli det nye "store" i Trondheim? "Den skjeve brygge, i Trondheim".
Hvem vet, det skjeve tårnet i pisa, er jo "old news".

Nei, en kjempe dag i går. I morgen, Fredag. Er det stor avsluttning. alle quakere som er påmeldte skal på ball. Undertegnede skal også.
Jeg tror det blir en verdig avsluttning, på det nesten 2 uker lange programmet.

"Fett med quak, gakk,gakk" (sitat fra en rap, Nils Ingar Aadne laget for anledningen.

Ingen kommentarer: