søndag 17. august 2008

Gitar og gitar trening og slikt

Jeg har lenge øvd på gitar, men føler at jeg ikke kommer noen vei.
Det var ikke så enkelt som å ta opp gitaren og spille slik som Joe Satriani, Steve Vai og co.
Var mer sånn umulig å få til en tone.
Jeg synes min spilling høres ut som klimpring, enn en melodi. Jeg vet jeg må øve masse, jeg er forberedt på det. Det kommende året skal jeg gjøre masse forandringer. Så gitaren skal bli mer prioritert.
Jeg gir meg ikke.
En dag vil jeg spille denne: http://www.youtube.com/watch?v=JQA4359xbkA
Like flytende, eller tilnærmet lik the Maestro.
Mitt forbilde innen gitar er Joe Satriani og må si at Eric Clapton er en god Runner up.
På Dronning Maud skal vi få gitar undervisning som en del av faget, men jeg tviler på at jeg kommer til å bli en rockegitarist der, men der vil jeg lære det grunnleggende. Det er jo kanskje det viktigste, så tar jeg mine gitar drømmer hjemme. Der øver jeg skalaer og på lette sanger.
Jeg må bare trene opp min tålmodighet, jeg klarer ikke øve lenge på en sang. Skifter mellom mange, så det må jeg forandre på.
Nei, dette året skal jeg bli mye bedre til å spille gitar på. Tror det er for sent å bli "God", men om ikke annet kan jeg bli flink, slik at jeg kan spille de sanger jeg liker.

Ingen kommentarer: