fredag 2. mai 2008

En god en max dårlig film

Jeg har vært en del på kino den tiden jeg har vært i Tr.heim.
Det er 2 filmer jeg har sett som har imponert og gjort til at jeg har den i husken enda.

Den første er Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
Det er en musikal av no slag, jeg er ingen fan av musikaler men, denne filmen var ganske bra, kule effekter med dempede farger, der enkelte farger var mer synlige, lik Schindlers Liste der den lille jenta i Rød frakk var synlig i alt det andre grått.

Den er ganske makaber men, det var jo å noe av poenget.
Jeg klarer liksom ikke å si hva som var så spesiell med den filmen men, den var mye bedre en mye av det andre jeg har sett på kino på lenge.

Men den dessidert verste filmen jeg har sett på kino, å ja kanskje på topp 10 verste filmer EVER er den norske søppel filmen Rovdyr.
Makan til makkverk.
La oss si det sånn, folket som så filmen lo under "den verste" scenen i filmen, da dama som ble angrepet og stukket med kniv (var det det?) hennes "smerte" hyl hørtes ut som noe helt annet, hadde det vært en blå film hadde hylene/stønnene passet bedre.
Altså veldig komisk når det er folk som dør.

Samtidig så hørte jeg mange som spurte etter at filmen var ferdig "hva var historien", "hva handlet den om?" ++ Jeg satt med de samme spørsmålene.
Jeg pinte meg igjennom nesten 2 timer med dårlig historie (eller var det en historie), masse fake blod og tarmer(!) samt teite replikker og effekter.

Stor norsk film som skal sette Norge på kartet over gode filmer my ass.
Siden den er så dårlig vil den nok selge bra, Norsk kultklassiker.
Den er ett erlig forsøk på å være stor men, den bommer på låveveggen.

Se heller Uro og Uno (kreative navn), samt Tommy Inferno. 3 Norske filmer som er 10 ganger bedre.
"jeg vil ha to is"

1 kommentar:

Anonym sa...

First!!!