fredag 2. mai 2008

Grøss og gru


Er det noe jeg ikke takler, så er det slike "synske" programmer på tv.
Svada, oppspinn, lureri, svindling, løgn, bedrag, snlylting, (fyll inn det som mangler selv)

Jeg vet ikke hva det er men, jeg har lite respekt for slike såkalte "synske". Mulig de har noen evner, kanskje de til og med er det. Men spar meg for det søplet de har sendt på Tv i det siste. "jakten på den 6.sans" osv. Så lenge det er filmet kan det være oppspinn.

Jeg kan kanskje sette meg mer i en "troende" situasjon hvis jeg ser en ekte person i live foran meg som kommuniserer eller får noe til å røre seg og jeg ser at det ikke er juks. Innen da er det bare lureri.

Jeg kommer ikke på hvor jeg har hørt det men, det var et vedlig bra sitat. "jeg tror på vitenskapen, det jeg kan se og føle"

treffende ;) Jeg stiller meg skeptisk til spøkelser, ånder, engler, djevler ja alt som ikke kan forklares eller skaffe levende bevis på.
Jeg skal begynne å tro når jeg ser det selv. Ikke når en eller annen sjarlatan kommer og sier at han/hun har snakket med en avdød slektning av noen. Det er rett å slett brutalt, "jeg fikk kontakt med din avdøde sønn, han har det fint" slike eksempler er det jo mange av. Er ikke det litt brutalt for de pårørende? de savner jo den avdøde og de hadde gått gjennom ild for å få vedkommende tilbake, så kommer en som "påstår" han kan snakke med spøkelser og han sier slike ting.
Hva om det faktisk er oppspinn?

Jeg vurderer å ta meg sommer jobb som ånde utdriver, tror jeg kan gjøre det skarpt. Samtidig som jeg kan omdekorere hjemmet til folk,arrangere rom for å oppnå harmoni med miljøet. Så kalt "Feng shui" store penger ute å går når de stakkars personene som tror på dette tilkaller meg.

Nei, er vel litt væl negativ nå men, jeg må få ut litt damp. Dette har gnagd meg lenge. Om det finnes synske i verden så er de ikke mange. Å da har i allefall ikke Norge mange kandidater, å de har jo tydeligvis mange.
Hver kveld på TvNorge bla. åndenes makt, 6 sans, spiritisme blablabla. med en ny "klarsynt" hver kveld.
Så hvor de finner de synske hen det vet jeg ikke, kanskje de brukte evnene sine og så at tvNorge trengte en klarsynt.

Nei, innen ett spøkelse snakker til meg eller en Alien tar prøver av hodet mitt så velger jeg å være så naiv å si at "there is no such thing as ghosts"

1 kommentar:

Anonym sa...

First!!!