torsdag 29. mai 2008

OH, Hairy

Konsert
Lørdag 24. mai 08 tror jeg vil være en dag jeg vil huske veldig godt. Litt fordi jeg ikke drakk (var syk) men mye fordi det var konsert med 2 kule band fra 80 tallet. Tiden for god rock!
Det var harde og tunge, drønnende 80 talls riff "All over the place"
Trondheim torg var scenen for 2 av 80 tallets store rocke band. Thin Lizzy varmet opp for Def Leppard.
Nå er ikke jeg noen blod fan, jeg er ganske ny fan av disse to kjente bandene, bare så det er sagt.
Inntrykket fra Lørdagskvelden svekker ikke akkurat min voksende interesse for disse to bandene.
Thin Lizzy fyrte opp kjente slager som: Emerald, Jailbreak, cowboy song og Dancing in the moonlight og for ikke å glemme The boys are back in town, samt flere sanger jeg ikke kan teksten på eller husker navnet på. Folket hadde det show, nede ved ølteltet var det heftig dansing på bordene og klatring på skuldrene til hverandre.
Noe av det kuleste fra Thin Lizzy var en heftig trommesolo fra trommisen deres (utelater å nevne navn da jeg ikke kan de, capish) først med trommestikker, så slengte han de ut til publikum og fortsatte i et høyt tempo og spille med hendene. Den varte lenge.
Så var det endelig tiden for at Def Leppard skulle på scenen. Min kjære tante viste meg hvordan jeg effektivt skulle bryte meg fremover i folkemassen. Jeg endte opp kanskje 20-30 meter unna hovedscena, nåkk til å ha øresus på begge øra i 2 dager etterpå.
De skuffet ikke meg overhodet. Adressavisa (trønder blekka) skrev at det var litt laber stemning da de spillte noe av det nye materialet de hadde, synes ikke det er rart jeg, allsangen var ikke så høy. Deres nye album hadde så å si nettopp kommet i butikken, men jeg fikk ikke det inntrykket at det ble laber stemning. Der jeg sto var det jo super stemning.
Men jeg har funnet ut at når det kommer til slike ting som konserter og når jeg står sammen med kjernen (RBK supporter) så klarer jeg ikke stå stille eller holde kjeft. Kan jeg sangen synger jeg med, hvis ikke, da hopper jeg og er aktiv. Er ikke rart jeg var sliten på kvelden.
Det var så rått å se Def Leppard live.
Spesiell kreditt til Def Leppards trommis som spiller med kun en hånd, jeg så det ikke så godt fra der jeg sto, men det virket ikke som om det var noe hinder.
Samt dere gitarister var treffsikre som få, ene heftige riffet og soloen etter hverandre.
80 –tallet er tilbake, snart kommer hockey sveisen og skikkelig puddel krøller frem igjen.
Da de hadde gått av scenen og kom på igjen for siste gang og tok låten "let’s get rocked" da tok det helt av. Alle var med å sang og hoppet. Det var utrolig tøft. En perfekt avslutning på en perfekt kveld.
Sonata Arctica konserten 1.November 2007 var også en sikker vinner, men dette er 2 forskjellige stiler. Rock mot Sonatas Power metall.

Ingen kommentarer: