torsdag 8. mai 2008

Fantastisk bok

Trilogien "den Mørke materien" av Philip Pullman
Filmen "det gyldne kompasset" er bassert på første bok.

Jeg satt å funderte litt over en ting på bussen da jeg var ferdig med siste bok, det sier jo litt over kår my buss æ kjøre når æ tænke på at æ les for det meste når æ sett på buss, å alle 3 bøker er på tilsammens litt over 900 sider. Å jeg har lest den på ca en måned til sammens, kun buss.
Off, glede mæ t å fløtt fra spongdal ja, sistranda e meir sosialt og sentralt, å det sei sett!

Boka der va vældi fasinerende og bra skrevet, æ blei hekta fra første kapittel. Skulle tro den var litt barnslig og ment for barn og ungdom under 15 men, det e rno meg da, jeg leser alt som ser bra ut. Denne boka var ingen unntak nei.

Digger måten forfatteren skriver på, direkte, dialekter, samt at samtaler er skrevet slik at det faktisk virker som en samtale.

Er ikke mange bøker jeg kan lese og se for meg bilder men, denne boken er en max perle.
Jeg liker å lese bøker å når jeg leser bøker som treffer så bra får jeg opp enda mer leselyst.

Andre året på VGS satte jeg meg ett nyttårsforsett. Lese minst 3 bøker (hadde ikke lest så mye før) etter litt over ett halvt år hadde jeg lest over 10 bøker, deriblandt de 5 uttkommende harry potter bøkene.

Jeg leser aller helst fantasy eller morsomme bøker, så bøker som "den mørke materien" og "haikerens guide til galaksen" er da perfekte. Harry potter og Tolkiens utrolige verker også.
Men må Krim klarer jeg ikke å se det helt store med enda. Kanskje jeg er for ung enda =P

1 kommentar:

Anonym sa...

First!!!